Jawapan Kepada Teori ‘Fake Moon Landing’

Sewaktu kecil saya juga kagum dengan moon landing. Sering saya lihat bulan dan membayangkannya. Tetapi setelah dewasa sikap ingin tau kian mendalam. Hati mulai tertanya apakah ini benar ataupun tidak. Pertama satu persoalan yang timbul adalah mengenai fuel. Saya tertanya, bagaimana mereka yang belum pernah ke sana boleh menghitung jumlah fuel pergi pulang dengan tepat. Mungkin mereka boleh anggarkan jaraknya melalui teknologi yang dipunyai, tetapi, ia tak mungkin 100% tepat. 1-2 kilometer perbezaan saja sudah cukup fatal. Kedua, setelah membaca tentang Van Halen radiation belt, rasa percaya mereka ke bulan kian goyah. Bagaimana mereka dapat melepasi radiation tersebut? Sudah pasti NASA akan mempertahankan kejayaan misi ini adalah benar. Tetapi, persoalan di atas membuat saya tak yakin. Untuk memastikan, saya nonton youtube. Ternyata bukan saya saja yang sangsi, malah American sendiri turut sangsi dan mereka itu bukanlah orang2 seperti saya tetapi ramai yang bijak pandai. Dan bukti2 yang ditonjolkan mereka, salah satu contoh, ketika R.E.M mendarat di bulan bukan saja ia tak membentuk crater disebabkan enjin R.E.M yang berkuasa tinggi, malah ia tak mendatangkan bekas sama sekali. Begitu juga, kaki R.E.M yang berbentuk mangkuk keemasan bebas debu. Jadi logiknya di mana fikir saya. Begitu juga saya nonton di youtube wawancara selepas kejayaan misi Apollo 11, wajah ketiga angkasawan tersebut tak perlihatkan baru meraih kejayaan selain wajah tertekan. Saya tau ketika Cold war, Amerika merasa tertekan Russia telah menjadi yang pertama menghantar manusia ke angkasa. Amerika yang dikuasai Freemason mau memastikan mereka tetap unggul sebagai kuasa dunia agar cita2 mereka untuk membentuk New World Order tak tercemar. Jadi, by hook or by crook, mereka mau mengatasi Russia dengan menjadi yang pertama menghantar manusia ke bulan. Bukan saya tak mau percaya, tapi berdasarkan bukti2 yang diketengahkan di youtube cukup menjelaskan. Dan mengenai Russia, China, Jepun juga India, mereka tak sampai ke bulan. Foto yang diambil cuma dari angkasa. Tuan Wadi Ilham boleh tunjukkan pada saya mereka sampai ke bulan. Mana tau saya terlepas pandang. Apa pun terima kasih sudi bertukar pandangan buat menambahkan pengetahuan.

Leave a Reply

